1 kwietnia 2020 r. zamknięte zostały salony kosmetyczne i fryzjerskie, a jak aktualnie wygląda sytuacja klinik medycyny estetycznej? Do naszego kolejnego odcinka programu: "Rozmowy z ekspertami. O biznesie beauty w czasie pandemii koronawirusa" zaprosiliśmy dr Annę Okruszko, właścicielkę EstMed w Białymstoku. Czy zdecydowała się na czasowe zamknięcie swojej placówki? Jakie aktualnie działania są prowadzone przez specjalistów kliniki medycyny estetycznej?

 

Posłuchajcie!

 

Dr Anna Okruszko jest specjalistką dermatologii i znana jest już naszym widzom z licznych materiałów na temat zabiegów estetycznych i nowoczesnych technologii. Jest też właścicielką EstMed w Białymstoku i już 2 tyg. temu zdecydowała o zamknięciu swojej kliniki.

Podczas rozmowy zapytaliśmy m.in.:

  • Jak zespół zareagował na decyzję o zamknięciu kliniki?
  • Co daje klinikom medycyny estetycznej  tzw. tarcza antykryzysowa? Na jaką pomoc mogą liczyć kliniki medycyny estetycznej ze strony Państwa w tej chwili?
  • Jak na sytuację kliniki zareagowali Partnerzy biznesowi, na jakie wsparcie może liczyć klinika?
  • Jakie aktualnie działania są prowadzone? Jak reagują na to pacjenci EstMed?

- Jesteśmy zamknięci już dwa i pół tygodnia, ta decyzja wiązała się z bardzo dużą niepewnością i była podejmowana naprędce. Ale nie mogła być to inna decyzja ze względu na bezpieczeństwo pacjentów i naszego personelu. Nasz zespół ze zrozumieniem przyjął tę decyzję. Również i pacjenci zaakceptowali obecny stan.

- Jeżeli chodzi o pomoc Państwa w tym okresie, to kryzys dopiero zaczyna się pojawiać na horyzoncie po tych dwóch tygodniach. Każdy z nas znajduje się w zupełnie innej sytuacji jeżeli chodzi o tarczę antykryzysową, ponieważ niektórzy są samozatrudnieni, inni mają mikroprzedsiębiorstwa, a wielu ma duże kliniki z dużą ilością zatrudnionych. Zagadnienie jest bardzo szerokie, ale w takich sytuacjach włącza się również tzw. samopomoc. Możemy liczyć na wsparcie naszych partnerów biznesowych, towarzystw medycyny estetycznej oraz księgowych.

- Nasi partnerzy biznesowi wspierają nas między innymi poprzez prowadzenie webinarów, czyli różnego rodzaju kursów on-line, warsztatów, workshopów, a więc ten czas ja i moi kosmetolodzy poświęcamy na te spotkania z bardzo dobrymi wykładowcami światowej klasy. Obecnie prowadzimy pracę zdalną. Niektóre firmy wprowadziły dostawy kosmetyków pod dom, dlatego my możemy przeprowadzić konsultacje on-line, szczególnie z tymi pacjentami, których opiekę urodową prowadzimy od lat, a nasi partnerzy dostarczają przepisane kosmetyki do naszego pacjenta.  Nie jest to jednak stan w którym rutynowo pracujemy on-line, ale nie dopuszczamy do sytuacji w której jakiś problem zostaje bez rozwiązania.

- Mam nadzieję, że jest to tylko okres przejściowy, może nie tak krótki jaki byśmy chcieli i na pewno pojawią się kolejne wyzwania, ale wyjdziemy z tego obronną ręką - powiedziała w rozmowie z redaktor Zatoki Piękna dr Anna Okruszko.

 

Pytania do eksperta wysyłajcie na adres redakcji Zatoki Piękna Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.