Ewa Świgoń i Paulina Bonarek z agencji Com&Media, o tym, jak ważne są social media w sektorze beauty, oraz jak budować markę osobistą na Instagramie. 

 

Skąd pomysł na projekt Social Media Academy?

Ewa Świgoń CEO Com&Media: - Jako agencja marketingowa działamy na rynku już od ponad 10 lat. Specjalizujemy się w branżach beauty, lifestyle oraz medycyny estetycznej. Posiadamy unikalne połączenie umiejętności w obszarze budowania strategii biznesowych marketingu, digital marketingu, zarządzania mediami społecznościowymi oraz wiedzy z dziedziny zdrowia i urody.
Działamy wielokierunkowo, integrując klasyczny marketing, PR, media relations oraz eventy z dynamicznymi działaniami w obszarze social media. Tworzymy kompleksowe strategie, które łączą kreatywny content ze wsparciem sprzedaży i budowaniem silnego wizerunku marek. Nasze podejście obejmuje innowacyjne kampanie, które angażują odbiorców i przynoszą wymierne rezultaty finansowe.

Jesteśmy przekonani, że współdzielenie wiedzy to kluczowy element sukcesu, dlatego powstał pomysł na stworzenie projektu Com&Media Academy, oferującego dedykowane szkolenia skoncentrowane na efektywnym wykorzystaniu mediów społecznościowych. Projekt umożliwia zdobycie praktycznych umiejętności i wiedzy, niezbędnych do osiągnięcia sukcesu w mediach społecznościowych. Podczas warsztatów prowadzonych przez ekspertów z wieloletnim doświadczeniem uczymy, jak wzmocnić pozycję na rynku oraz spełniać założone cele biznesowe, dzięki wizerunkowi wykreowanemu w social mediach.

W świecie branży beauty, Instagram nadal pozostaje główną platformą komunikacji z klientami.To tutaj estetyka oraz oryginalność treści odgrywają kluczową rolę.

83% użytkowników przyznaje, że odkrywa nowe produkty / marki na Instagramie,
80% twierdzi, że Instagram pomaga im w podjęciu decyzji o zakupie produktu lub usługi,
87% użytkowników stwierdziło, że podjęło działania po zobaczeniu informacji o produkcie na Instagramie, takie jak śledzenie marki, odwiedzenie jej strony internetowej lub dokonanie zakupu online.

(źródło: https://www.facebook.com/business/news/insights/how-instagram-boosts-brands-and-drives-sales)


Dlaczego warto budować markę osobistą?

Paulina Bonarek Head of Marketing w Com&Media: Pozytywne opinie, polecenia internautów, większe zaufanie do oferowanych usług – temu wszystkiemu służy budowa marki osobistej w social mediach. Konto obserwowane przez tysiące odbiorców podnosi wiarygodność firmy i jest potwierdzeniem rzetelności usług. Marka osobista to zarazem sposób na przyciągnięcie klientów, którzy chętniej wybierają znanych sobie ludzi, choćby właśnie z social mediów. Na markę osobistą, oprócz kompetencji i identyfikacji wizualnej, składają pewne postawy, wizerunek czy wreszcie wyznawane i przekazywane wartości.


Istotne jest, aby nie zapominać o kilku ważnych krokach:

  • Prezentacja, a dokładniej zadbanie o podstawy - wyraźne zdjęcie profilowe, krótkie BIO zawierające słowa kluczowe oraz wyróżnione relacje podzielone na kategorie.
  • Autentyczność - budowanie marki osobistej na Instagramie to proces, który pokazuje, jakie masz umiejętności, jakie wartości wyznajesz i jak postrzegasz pewne kwestie. Skup się na tym, na czym się znasz, aby treści były wiarygodne i przekonujące.
  • Spójność - chaotyczna działalność na Instagramie nie sprzedaje się tak dobrze, jak posty o starannie przygotowanym układzie graficznym oraz pliki wysokiej jakości. Planując strategię, wybierz trzy przewodnie kolory, których będziesz używać.
  • Strategia - zastanów się nad strategią, a nawet nad misją, jaką ma nieść Twój profil. Postaraj się wyłonić ze swojej działalności to, co wpłynie na otoczenie, zmieni postrzeganie odbiorców i pomoże im w dokonywaniu wyborów.
  • Relacje z odbiorcami - daj się poznać od najlepszej strony, podkreśl swoją wiedzę, ale bądź też otwarty na pytania, sugestie oraz komentarze. Twoje publikacje muszą odpowiadać na potrzeby odbiorcy, dlatego dobrze zdefiniuj swoją grupę docelową. Inaczej będą wyglądać treści skierowane np. do klientów, inaczej – do koleżanek i kolegów z branży.
  • Zaufanie - zdobądź zaufanie poprzez konsekwencję, Im lepiej zbudowana marka osobista, tym lepsze opinie o działalności. Firma ciesząca się pozytywnym wizerunkiem nie musi konkurować z innymi ceną, bo klienci i tak przyjdą. Pamiętaj jednak, że budowanie marki osobistej na Instagramie jest procesem długotrwałym – sukces nie pojawi się od razu, a wskutek zaplanowanych i konsekwentnych działań.


- Social media to nie tylko narzędzie promocji, ale także szansa na budowanie trwałych relacji z klientami oraz kreowanie silnej marki osobistej. Projekt Social Media Academy ma na celu umożliwienie zdobycie praktycznych umiejętności i wiedzy, niezbędnych do osiągnięcia sukcesu w mediach społecznościowych. - podsumowuje Ewa Świgoń.


Więcej na: social-media-academy.pl