Potrzeby pacjentów medycyny estetycznej, działalność klinik w social mediach czy wpływ AI na rozwój medycyny estetycznej - m.in. takie zagadnienia omówiono podczas kwietniowej konferencji Business Academy by Croma. Konferencja, która odbyła się 8 kwietnia w InterContinental w Warszawie zgromadziła przeszło 300 uczestników.

 

Podczas spotkania, które odbyło się pod hasłem Przyszłość zaczyna się teraz, prelekcje wygłosiło ośmiu wykładowców: Miłosz Brzeziński, prof. dr hab. Aleksandra Przegalińska, Zbigniew Kowalski, Dagmara Strzębicka, Paula Sołtysiak, Huber Hajduczenia, Piotr Kławsiuć oraz Daniel De Boer. 

 

Oglądaj naszą relację wideo!

  

VI edycja Business Academy by Croma zgromadziła w jednym miejscu ponad 300 uczestników, czyli nieco więcej niż przed rokiem. - Jest ponad 300 osób, więc jesteśmy bardzo zadowoleni. To co cieszy najbardziej, to fakt, że ta frekwencja była od początku, od pierwszych godzin.  – mówiła Zatoce Piękna Katarzyna Potocka, Dyrektor Zarządzająca Croma Pharma.

 

O komunikacji z pacjentem 

Konferencję już tradycyjnie otworzyła Katarzyna Potocka, Dyrektor Zarządzająca Croma Pharma razem z prowadzącymi Kingą Burzyńską i Robertem Górskiego. Ciekawość wzbudzono już na tym etapie, przedstawiając prelegentów na tłach wygenerowanych przez sztuczną inteligencję, które odzwierciedlały tematykę poszczególnych wykładów. Jak zapowiedziano, w dalszej części wydarzenia zaplanowano prelekcje na temat komunikacji z pacjentem, marketingu, kwestii prawnych czy narzędzi, z których można korzystać w codziennej pracy. 

Gdzie oni są? Najnowsze wyniki badań nad postawami i potrzebami pacjentów medycyny estetycznej w Polsce - dokładnie tak zatytułowano pierwszą prelekcję, którą podczas konferencji wygłosił Piotr Kławsiuć, socjolog, członek Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii, ekspert ds. badań marketingowych w agencji badawczej Danae. - Podsumowując moją prezentację na temat najnowszych badań rynkowych: jakość usług jest kwestią oczywistą i to, co decyduje o sukcesie danej placówki jest obecnie w dużej mierze kwestią zaopiekowania się pacjentem, gdzie pacjent czuje zaufanie do lekarza, czuje się komfortowo w miejscu, do którego przychodzi na zabiegi i to on jest najważniejszy – powiedział Zatoce Piękna Piotr Kławsiuć

Piotr Kławsiuć
Piotr Kławsiuć

O potrzebach pacjentów w kolejnym wykładzie Głaskologia w gabinecie medycyny estetycznej mówił również Miłosz Brzeziński, doradca w zakresie efektywności i społecznego rozumienia zjawisk psychologicznych. Dlaczego „głaskologia” jest ważna, na czym powinna polegać idealna obsługa pacjenta i czy lekarz powinien konkurować z kosmetologiem? Między innymi nad takimi kwestiami pochylono się w czasie prelekcji i późniejszej dyskusji. Jak potwierdzili zgromadzeni na sali lekarze, to temat niezmiernie dla nich ważny. W gabinetach medycyny estetycznej komfort oraz zadowolenie pacjenta są szczególnie istotne. 

- Przede wszystkim bardzo ważne jest dla mnie zapoznanie się z najnowszymi trendami oczekiwań pacjentów, czego oczekują od nas, co doceniają w nas, co im przeszkadza lub się nie podoba. Pomimo tego, że my lekarze nigdy nie zapominamy o empatycznym podejściu do pacjenta, warto jednak się cały czas dokształcać i być na bieżąco, po to abyśmy mogli poprawić i dostosować nasz serwis i relacje z pacjentami – mówiła nam dr Barbara Jerschina. Wtórowali jej inni specjaliści. - Myślę, że takie wydarzenia jak dzisiaj mają niezwykle istotne znaczenie dla lekarzy, ponieważ zostały poruszone tematy: jak poprawić kontakt z pacjentem, jak zwiększyć atrakcyjność naszych usług i jednocześnie jeszcze lepiej się rozumieć – oceniła prof. dr hab. Wioletta Barańska-Rybak

Podczas konferencji poruszone zostały również kwestie prawne. Stało się tak za sprawą prelekcji Donosy, pozwy, roszczenia - jak zabezpieczyć gabinet przed sądami i urzędami, którą wygłosił mec. Hubert Hajduczenia, adwokat specjalizujący się w prawie pracy oraz w postępowaniach sądowych. Temat poruszony w kontekście biznesowych wyzwań w medycynie estetycznej wzbudził równie duże zainteresowanie, jak kolejna prelekcja Pauli Sołtysiak z agencji Cut The Mustard, która odpowiedziała na pytanie, jak skutecznie działać w social mediach i omówiła nowe narzędzia, taktyki i podejścia, które realnie pomagają w biznesie.

 

Nagrody Meraki Biznesu 2024 

VI edycja Business Academy by Croma była też kolejną okazją do wręczenia nagród Meraki Biznesu by Croma. Croma Pharma wyróżniła w ten sposób lekarzy oraz kliniki, w których działalności przejawia się na co dzień filozofia meraki (z j. greckiego), czyli kreatywność i wykonywanie swojej pracy z sercem, pasją oraz oddaniem. W minionych latach nagrody trafiły do 42 laureatów. W tym roku kapituła przyznała siedem statuetek Meraki Biznesu 2024, które odebrali: 

1. Instytut Medycyny Estetycznej i Dermatologii Dr Stawowska, w Kategorii: Perfekcyjny Zespół
2. Re Vitae - Klinika Doktora Andrzeja Kustry, w Kategorii: Kompleksowe Podejście do Pacjenta
3. Dr Aleksandra Kościelna, Klinika Medinova, w Kategorii: Efektywne Zarządzanie Zespołem
4. Dr Katarzyna Nielepkowicz, w Kategorii: Indywidualne Podejście do Pacjenta
5. Dr Monika Łyżwa, w Kategorii: Social Media
6. Dr n. med. Michał Rogowski-Tylman, w Kategorii: Holistyczne Podejście do Pacjenta
7. Centrum Szkoleniowe OLLIE, w Kategorii: Edukacja i szkolenia

- Ta nagroda jest docenieniem tego, że budując od 18 lat klinikę w niewielkich Kielcach, obecnie ja i mój zespół złożony z lekarzy i kosmetologów możemy świadczyć kompleksowe usługi dla pacjentów. Jesteśmy uczciwi wobec pacjentów i nie dostosowujemy terapii pod akurat posiadane urządzenie, tylko wybieramy najbardziej skuteczne leczenie przy pomocy całej palety protokołów, zaczynając od zabiegów kosmetologicznych aż po zabiegi chirurgiczne – powiedział nam później dr n. med. Andrzej Kustra, który odebrał statuetkę w kategorii Kompleksowe podejście do pacjenta.  

 

Zobacz klip z wręczenia nagród!

   

Od liftingu modelu biznesowego do AI 

Popołudniowy panel prelekcją Zróbmy sobie lifting, czyli jak ulepszyć model biznesowy rozpoczęła Dagmara Strzębicka, mająca 15-letnie doświadczenie we współpracy ze start-upami, akceleratorami, funduszami inwestycyjnymi i inwestorami indywidualnymi. 

Następnie głos zabrał gość z Austrii Daniel de Boer, Executive Vice President of Business Development & Strategy w centrali Croma Pharma, wygłaszając wykład The Global Aesthetics Market. Insights – Trends – Developments. Jest on od ponad 18 lat związany z branżą medycyny estetycznej, a podczas wykładu podzielił się swoją wiedzą z zakresu rozwoju strategii biznesowej, poszukiwania innowacji i współpracy z firmami specjalizującymi się w technologiach i medycynie estetycznej.  

O kwestiach biznesowych w trakcie wykładu Przetrwania czy rozwój – wskazówki na dobre i złe czasy mówił również kolejny prelegent, dobrze wszystkim znany Zbigniew Kowalski, projektant zaangażowania pacjentów, ekspert komunikacji medycznej i przewodniczący Sekcji Motywacji Pacjentów Polskiego Towarzystwa Komunikacji Medycznej. 

prof. ALK dr hab. A. Przegalińska i Zbigniew Kowalski
prof. ALK dr hab. Aleksandra Przegalińska i Zbigniew Kowalski

Konferencję Business Academy by Croma zamknął długo wyczekiwany wykład Generatywne AI – rewolucja (nie tylko) w medycynie estetycznej prof. Akademii Leona Koźminskiego dr hab. Aleksandry Przegalińskiej, która podzieliła się z publicznością swoją wiedzą i pasją w obszarze sztucznej inteligencji, przetwarzania języka naturalnego, uczenia maszynowego, robotów społecznych oraz technologii ubieralnych. Jak się później okazało, temat AI jest niezmiernie ważny także dla lekarzy medycyny estetycznej, którzy tak wytrwale pracują nad rozwojem swojej działalności. 

- Lubię uczestniczyć w konferencjach biznesowych Cromy, dlatego, że będąc lekarzem mogę zyskać zupełnie inne spojrzenie na pacjentów i na medycynę estetyczną od zupełnie innej strony niż od strony lekarskiej. Pomaga mi to w codziennej pracy, ale też w przewidywaniu trendów, jak również w analizowaniu postaw i oczekiwań pacjentów oraz w śledzeniu wszelkich nowinek, które ułatwiają naszą pracę, np. narzędzia związane ze sztuczną inteligencją – skomentowała w rozmowie z naszą redakcją dr Aleksandra Jagielska.

 

Sukces Business Academy by Croma

VI edycja wydarzenia Business Academy by Croma, jak można było to przewidzieć, odniosła sukces, tak pod względem frekwencji i organizacji. Podczas wydarzenia poruszono bardzo ważne tematy, dotyczące przede wszystkim komunikacji z pacjentem, jego potrzeb, zahaczając również o liczne biznesowe wyzwania w medycynie estetycznej. Po konferencji było widać dużą dynamikę i świadomość zmian, jakie zachodzą choćby w promowaniu biznesu w serwisach społecznościowych. Wiele uwagi i to na każdym etapie, bo zarówno przy wprowadzeniu, jak też w czasie kolejnych wykładów, poświęcono sztucznej inteligencji, która wkracza przecież także do świata medycyny estetycznej. 

Zespół Croma Poland
Zespół Croma Poland

Od lat wiele mówi się o nowych technologiach w gabinetach medycyny estetycznej, jednak temat AI jest stosunkowo świeży. Tymczasem sztuczna inteligencja to nie tylko wyzwanie i zmiany w sposobie działania lekarzy, ale również nowe możliwości biznesowe. To właśnie podkreślono podczas kwietniowej konferencji, która słusznie hasłem przewodnim było Przyszłość zaczyna się teraz. Wszystko wskazuje na to, że AI to kierunek, który jeszcze mocniej będzie podkreślony w przyszłym roku. Potwierdził to Zatoce Piękna przedstawiciel Croma Pharma. 

- To wydarzenie, które tworzy Croma Polska wyznacza standardy jak tego typu eventy powinny wyglądać. Jest na pewno najbardziej zaawansowane ze wszystkich podobnych wydarzeń, które czasami organizujemy. To wydarzenie jest wysokiej jakości, oferujące bardzo dobry kontent i świetną organizację. Szczególnie spodobała mi się prezentacja badania rynku, ponieważ dzięki temu można lepiej zrozumieć zachowania pacjentów. Ważny jest również temat dotyczący rosnącego znaczenia AI. Myślę, że w następnym roku ten temat będzie jeszcze bardziej znaczący – powiedział nam Hank Sczerba, Commercial Operations Director Croma Pharma. 

- Myślę, że my jako Croma tworzymy siłę w zespole. To nie jest praca oparta na jednym człowieku, tylko na całym zespole. Z czego jestem bardzo dumna, bo większość moich pracowników pracuje ze mną siedemnaście lat – podsumowała sukces konferencji w rozmowie z naszą redakcją Katarzyna Potocka, prezes Croma Pharma. 

Katarzyna Potocka i Dmitrij Gabczenko
Katarzyna Potocka i Dmitrij Gabczenko

Dziękujemy Croma Pharma za kolejne inspirujące wydarzenie! 

 

Materiał powstał we współpracy z Croma Pharma Polska

Zdjęcia i wideo: Zatoka Piękna