Blisko 50 tysięcy fryzjerów, kosmetyczek, SPA i innych specjalistów beauty, otrzyma pomoc w postaci usługi bonów online na usługi i produkty dla swoich klientów w związku z koronawirusem. Przedpłacone vouchery pomogą uchronić branżę przed bankructwem. Pomoc uruchomiła firma Versum - globalny dostawca systemu do zarządzania salonami urody.

 

Właściciele zamkniętych salonów urody w Polsce, którzy korzystają z Versum, mogą teraz włączyć do oferty sprzedaż voucherów dla swoich klientów.  Przedpłacenie usługi dzisiaj i jej realizacja po wznowieniu działalności, pomoże salonom zachować płynność finansową, ratując je przed bankructwem. Bony umożliwiają zakup usług, produktów i oraz dodatkowe bonusy z oferty ulubionych salonów bez wychodzenia z domu. Klienci mogą je wykorzystać w ciągu 1 roku od daty zakupu. Docelowo z pomocy będą mogły skorzystać wszystkie salony urody.  W Polsce działa ich ponad 100 tysięcy. Wszystkie są zamknięte

 

Ponad 500 salonów w 2 dni

“W trakcie 2 pierwszych dni od uruchomienia usługi, skorzystało z niej ponad 500 salonów urody w Polsce. Sprzedaż przedpłaconych bonów, które salony zrealizują po pandemii, to dla nich opcja na zabezpieczenie płynności finansowej. Obecnie  wszystkie salony urody w Polsce są zamknięte, a ich właściciele zostali pozbawieni podstawowego źródła przychodu. Bony o dla nich to realna pomoc”. - podkreśla Sebastian Maśka, CEO Versum.

 

#ZostańWDomu

Sprzedaż bonów odbywa się online, poprzez portal Moment.pl - należący do Versum, największy na rynku marketplace do umawiania wizyt w salonach fryzjerskich, kosmetycznych, SPA. Bony, dostępne od 20 złotych można przeznaczyć dla siebie lub bliskiej osoby. Na wykorzystanie ich klienci mają aż rok od daty zakupu. Płatność następuje kartą, BLIKIEM lub szybkim przelewem, a pieniądze trafią na konto salonu od razu po zakupie.

 

Gwarancja terminu

Zakup bonu gwarantuje jego posiadaczowi pierwszeństwo w rezerwacji terminu wizyty w salonach, które uruchomią tę opcję.

“Przewidujemy, że szczyt ruchu w salonach nastąpi w miesiącach letnich. Wtedy pojawią się problemy z dostępnością terminów, a zapotrzebowanie na wizyty wzrośnie nawet o 200-300%. Usługi kosmetyczne i fryzjerskie to w wielu przypadkach świadczenia pierwszej potrzeby, wykonywane cykliczne, z których klienci będą musieli skorzystać, kiedy wyjdą z domów” - dodaje Maśka.

Innymi zachętami do zakupu bonów mogą być zabiegi, produkty z oferty salonu lub inne, dowolne prezenty, które właściciele zdecydują się zaoferować swoim klientom.

Vouchery mogą zaoferować swoim klientom wszystkie salony urody, które korzystają z systemu Versum. Jednocześnie firma, przez miesiąc, nie pobiera prowizji od transakcji online zrealizowanych przez salon, który włączy usługę.  Pokrywa także koszty operatora transakcji. Dodatkowym wsparciem w sprzedaży bonów jest kampania promocyjna do klientów #PłacęZGóry, którą Vesrum skierowało do klientów salonów.